Motory Peugeot EAT8 s automatickou prevodovkou, puretech a bluehdi
Motory PureTech
Trojvalcové motory PureTech sú ukážkou dokonalej efektivity a špičkových technológií. V rokoch 2015, 2016, 2017 a 2018 získali vo svojej výkonovej kategórii ocenenie Motor roka a v súčasnosti ich nájdeme vo viacerých modeloch značky PEUGEOT, od modelu 208 až po SUV 5008.
Motory BlueHDi
Automatická prevodovka EAT6
Automatická prevodovka EAT8
STOP & START
Funkcia Stop & Start je prispôsobená jazde v mestskej premávke. Akonáhle vozidlo zastaví na červenú, v kolóne alebo na značke Stop, motor sa automaticky vypne. Znovu sa bez oneskorenia a vibrácií naštartuje, akonáhle chce vodič pokračovať v jazde.
Táto technológia prináša rad výhod: nižšiu spotrebu paliva (v hustej mestskej prevádzke dochádza v porovnaní s bežným vozidlom k zníženiu až o 15%), zníženie emisií CO2 (nulové emisie pri vypnutí motora) a po zastavení vozidlo nevydáva žiadny hluk.
Systém Stop & Start je možné kedykoľvek vypnúť a prispôsobiť sa tak rôznym podmienkam prevádzky a používania vozidla.
PLATFORMA EMP2
Modulárna Platforma spĺňa špecifické požiadavky jednotlivých siluet: znížený podvozok, nápravové prvky, motory a prevodovky, elektrické a elektronické koncepcie. platforma EMP2 Efficient Modular Platform 2 je jadrom koncepcie vývoja a výroby nových modelov skupiny PSA strednej a vyššej triedy. Medzi jej hlavné výhody patrí:
- Modulárna architektúra, ktorá v nadväznosti na dopyt na trhu umožňuje ponúknuť rôzne karosárske varianty (verzia hatchback, sedan, kombi, monospace, SUV, kabriolet alebo kupé)
- Jedna platforma pre širokú ponuku motorov a prevodoviek (3 alebo 4-valcové motory, hybridný pohon, 4x4, ...)
- Výsledkom použitia odľahčených inovatívnych materiálov (oceľ, kompozitné materiály, hliníkové spoje) a špičkových výrobných procesov (lisovanie za tepla a laserové zváranie) je nižšia hmotnosť vozidiel a zníženie emisií CO2 a súčasne zlepšenie pevnosti, bezpečnosti a potešenia pri riadení
- Inovatívne technológie zlepšujú komfort riadenia, ovládateľnosť, jazdný komfort v interiéri a bezpečnosť (kompozitná podlaha, pneumatiky s nízkym odporom pri jazde, ...)
- Väčšia voľnosť pri návrhu dizajnu vozidla (veľké kolesá, variabilný rázvor, nízka kapota a pozícia pri riadení, ...) pri všetkých karosárskych variantoch (SUV, hatchback, ...)
Prvýkrát bola platforma EMP2 uvedená v roku 2013 spolu s novým modelom Peugeot 308. Od tej doby sa stala základom pre nové modely SUV 3008 a 5008, nový Traveller, Expert, Rifer a Partner a naposledy bola použitá pri modeli 508.
ELEKTRICKÝ
PEUGEOT je jedinou značkou na svete, ktorá uvádza na trh globálnu ponuku udržateľnej mobility:
- Mestský automobil PEUGEOT e-208
- The PEUGEOT e-2008 SUV
- E-Rifter ludospace
- Dodávka e-Expert
- Kombinovaný priestor e-Traveller
- Elektrický skúter Peugeot e-LUDIX
- Sortiment bicyklov s elektrickým pohonom pre všetky použitia (mestské, cestné alebo terénne) vrátane modelov eC01, eLCO1, eT01, eM01, eM02 a eM03.
HYBRIDNÝ
Peugeot, hlavný hráč v každej technologickej revolúcii, pokojne pristupuje k energetickej transformácii s presvedčením: technológia, ktorá je stále v službách automobilového potešenia.
Plug-in hybridná technológia kombinuje dva zdroje energie, aby sa dostala okolo: kombinuje elektrický pohon s batériou, ktorú je možné nabíjať, a benzínový spaľovací motor.
Potom profitujete zo 100% elektrického pohonu (až 59 km dosahu WLTP), na krátke cesty a spaľovacieho motora na dlhé cesty.
Vodík v sérii v spoločnosti PEUGEOT.
Spoločnosť PEUGEOT, ktorá ešte viac posúva svoj dopyt po drastickom znižovaní miestnych emisií svojich vozidiel, sa stáva jedným z prvých výrobcov, ktorí od roku 2021 ponúkajú v sérii aj v segmente kompaktných úžitkových dodávok, okrem svojich tepelných a batériových elektrických modelov, elektrickej verzie poháňanej vodíkovým palivovým článkom.
Elektrická verzia s vodíkovými palivovými článkami potvrdzuje rýchle nasadenie elektrifikovanej ponuky radu Peugeot Expert.
RECYKLÁCIA BATÉRIÍ
SNAM dosahuje 70% účinnosť pri recyklácii hmoty z Li-ion batérií elektrických vozidiel a 84% účinnosť pri batériach Ni-MH z hybridných vozidiel. Uvedené hodnoty ďaleko prevyšujú požadovanú európsku normu, ktorá pre recykláciu hmoty z batérií stanovuje 50% hranicu.
SPOTREBA PRI POUŽÍVANÍ
S cieľom ponúknuť svojim zákazníkom lepšie informácie ponúka Groupe PSA prístup k nezávislému a certifikovanému meraniu spotreby v reálnom použití.