ZOBRAZIŤ OBSAH
Dve storočia inovácií

INOVÁCIE OD ZNAČKY PEUGEOT

 

INOVÁCIE OD ZNAČKY PEUGEOT

Zameraním sa na výskum a vývoj sa PEUGEOT vždy prispôsoboval potrebám doby a bol neustále o krok vpred. Viac ako kedykoľvek predtým sú inovácie kľúčom k úspechu našich vozidiel a motorov.

1890

PRVÁ ŠTVORKOLKA S BENZÍNOVÝM POHONOM VYBAVENÁ MOTOROM DAIMLER

Armand Peugeot opustil paru v prospech benzínu a vyrobil prvú benzínovú 4-kolku PEUGEOT: typ 2. Bol vybavený motorom Daimler.

1929 

SPUSTENIE 201

Toto bolo prvé auto, ktoré používalo systém číslovania s nulou v strede. Bolo to tiež prvé auto na svete, ktoré bolo sériovo vyrábané s nezávislými prednými kolesami (1931). Jeho úspech pomohol spoločnosti PEUGEOT prekonať hospodársku krízu koncom roku 1920.

1934

PRVÉ AUTO SO SKLADACOU STRECHOU: "ZATMENIE" 401

Nápad vyrobený na 401, 402 a 601 potom prevzal 206, 207, 307 a 308CC (paulin patentovaný systém).

1936

PRVÁ VÝROBA DIESELOVÝCH MOTOROV V SOCHAUX (HL50)

PEUGEOT komercializoval naftové motory od roku 1928 a uviedol na trh HL50. Bol namontovaný na všetkých dodávkach PEUGEOT, potom na limuzínu 402. Výroba bola zastavená v roku 1939 kvôli druhej svetovej vojne.

1941

VÝROBA VLV, MALÉHO ELEKTRICKÉHO VOZIDLA

Vývoj VLV (Véhicule Léger Électrique – Ľahké elektrické vozidlo) v sérii 377 kusov, ako riešenie p

1955

UVEDENIE MODELU 403 A PRVÁ SPOLUPRÁCA SO SPOLOČNOSŤOU PININFARINA

PEUGEOT 403 bol prvým francúzskym automobilom, ktorý bol sériovo vybavený naftovým motorom a v roku 1959 sa tiež stal prvým autom na svete, ktoré bolo vybavené elektromagnetickým spojkovým ventilátorom (patent PEUGEOT).

1965

UVEDENIE 204

Model 204 je prvým automobilom PEUGEOT s pohonom predných kolies, ktorý sa skladá z motora z ľahkej zliatiny s vačkovým hriadeľom nad hlavou, priečnou prevodovkou, štyrmi nezávislými kolesami a prednými kotúčovými brzdami.

1967

UVEDENIE NAJMENŠIEHO HLINÍKOVÉHO NAFTOVÉHO MOTORA NA SVETE

Do roku 1973 vybavila všetky sedany PEUGEOT.

1998

PREDSTAVENÉ NAFTOVÉ MOTORY HDI

Naftové motory HDi boli prvýkrát uvedené na trh na modeli 406. Systém Common Rail zlepšil výkon, znížil spotrebu paliva a obmedzil znečisťujúce emisie.
 

Technológia BlueHDi, ktorá je nasadená a testovaná v SUV a sedanoch PEUGEOT od roku 2013, znižuje emisie NOx až o 90% a dokonca aj tie najjemnejšie častice o 99,9%.  

2000

PEUGEOT uviedol na trh prvý PF (Filter častíc) na svete na modeli 607.

2011

PEUGEOT MÁ ĎALŠIE SVETOVÉ PRVENSTVO S KOMPLETNÝM HYBRIDOM 4 NAMONTOVANÝM V MODELI 3008.

Model ponúkal 35% zníženie spotreby paliva, emisie CO2 o 99 g a režim nulových emisií CO2.

2015-2016

MOTOR ROKA V KATEGÓRII OD 1 L DO 1,4 L

Na 17. a 18. ročníku udeľovania cien International Engine of the Year Awards v Stuttgarte porota zložená z medzinárodných novinárov odovzdala ocenenia Motor roka 2015 a 2016 v kategórii 1,0 l až 1,4 l 3-valcovému benzínovému turbomotoru PureTech 1,2l, ktorý vyvinula skupina PSA.