INOVÁCIE OD ZNAČKY PEUGEOT
INOVÁCIE OD ZNAČKY PEUGEOT
Zameraním sa na výskum a vývoj sa PEUGEOT vždy prispôsoboval potrebám doby a bol neustále o krok vpred. Viac ako kedykoľvek predtým sú inovácie kľúčom k úspechu našich vozidiel a motorov.
1890
PRVÁ ŠTVORKOLKA S BENZÍNOVÝM POHONOM VYBAVENÁ MOTOROM DAIMLER
Armand Peugeot opustil paru v prospech benzínu a vyrobil prvú benzínovú 4-kolku PEUGEOT: typ 2. Bol vybavený motorom Daimler.
1929
SPUSTENIE 201
Toto bolo prvé auto, ktoré používalo systém číslovania s nulou v strede. Bolo to tiež prvé auto na svete, ktoré bolo sériovo vyrábané s nezávislými prednými kolesami (1931). Jeho úspech pomohol spoločnosti PEUGEOT prekonať hospodársku krízu koncom roku 1920.
1934
PRVÉ AUTO SO SKLADACOU STRECHOU: "ZATMENIE" 401
Nápad vyrobený na 401, 402 a 601 potom prevzal 206, 207, 307 a 308CC (paulin patentovaný systém).
1936
PRVÁ VÝROBA DIESELOVÝCH MOTOROV V SOCHAUX (HL50)
PEUGEOT komercializoval naftové motory od roku 1928 a uviedol na trh HL50. Bol namontovaný na všetkých dodávkach PEUGEOT, potom na limuzínu 402. Výroba bola zastavená v roku 1939 kvôli druhej svetovej vojne.
1941
VÝROBA VLV, MALÉHO ELEKTRICKÉHO VOZIDLA
Vývoj VLV (Véhicule Léger Électrique – Ľahké elektrické vozidlo) v sérii 377 kusov, ako riešenie p
1955
UVEDENIE MODELU 403 A PRVÁ SPOLUPRÁCA SO SPOLOČNOSŤOU PININFARINA
PEUGEOT 403 bol prvým francúzskym automobilom, ktorý bol sériovo vybavený naftovým motorom a v roku 1959 sa tiež stal prvým autom na svete, ktoré bolo vybavené elektromagnetickým spojkovým ventilátorom (patent PEUGEOT).
1965
UVEDENIE 204
Model 204 je prvým automobilom PEUGEOT s pohonom predných kolies, ktorý sa skladá z motora z ľahkej zliatiny s vačkovým hriadeľom nad hlavou, priečnou prevodovkou, štyrmi nezávislými kolesami a prednými kotúčovými brzdami.
1967
UVEDENIE NAJMENŠIEHO HLINÍKOVÉHO NAFTOVÉHO MOTORA NA SVETE
Do roku 1973 vybavila všetky sedany PEUGEOT.
1998
PREDSTAVENÉ NAFTOVÉ MOTORY HDI
Naftové motory HDi boli prvýkrát uvedené na trh na modeli 406. Systém Common Rail zlepšil výkon, znížil spotrebu paliva a obmedzil znečisťujúce emisie.
Technológia BlueHDi, ktorá je nasadená a testovaná v SUV a sedanoch PEUGEOT od roku 2013, znižuje emisie NOx až o 90% a dokonca aj tie najjemnejšie častice o 99,9%.
2000
PEUGEOT uviedol na trh prvý PF (Filter častíc) na svete na modeli 607.
2011
PEUGEOT MÁ ĎALŠIE SVETOVÉ PRVENSTVO S KOMPLETNÝM HYBRIDOM 4 NAMONTOVANÝM V MODELI 3008.
Model ponúkal 35% zníženie spotreby paliva, emisie CO2 o 99 g a režim nulových emisií CO2.
2015-2016
MOTOR ROKA V KATEGÓRII OD 1 L DO 1,4 L
Na 17. a 18. ročníku udeľovania cien International Engine of the Year Awards v Stuttgarte porota zložená z medzinárodných novinárov odovzdala ocenenia Motor roka 2015 a 2016 v kategórii 1,0 l až 1,4 l 3-valcovému benzínovému turbomotoru PureTech 1,2l, ktorý vyvinula skupina PSA.