ZOBRAZIŤ OBSAH
PEUGEOT ŠPORT

MNOHÉ ÚSPECHY PEUGEOT SPORT

 

MNOHÉ ÚSPECHY PEUGEOT SPORT

Prečítajte si informácie a úspechy Peugeot Sport. Peugeot, poháňaný vášňou pre automobily, vždy živil ducha konkurencie. V počiatkoch motoristického športu a dodnes hrajú jeho mnohé víťazstvá zásadnú úlohu v komerčnom úspechu jeho vozidiel.

1895

PEUGEOT VYHRÁVA PRVÉ PRETEKY NA SVETE

Počas rally Paríž-Bordeaux-Paríž bol za víťaza korunovaný peugeotský typ 7, pričom všetci traja účastníci PEUGEOT sa umiestnili na prvých štyroch miestach. Michelin si tiež pripísal časť tohto víťazstva, keď vybavil vozidlá PEUGEOT vôbec prvými nafukovacími pneumatikami.

1913-1919

L76 VYHRÁVA VEĽKÚ CENU DIEPPE A INDIANAPOLIS

Revolučná séria L76 (a jej variácie) vyhrala Veľkú cenu Francúzska v rokoch 1912–1913 a Indianapolis 500 a Veľkú cenu USA v rokoch 1913, 1916 a 1919.

1937-1938

VÍŤAZSTVO 402 DARL'MAT V LE MANS V KATEGÓRII 2L

302 a 402 Darl'mat vyniká na 24 hodinách Le Mans.

V roku 1938 skončil tím De Cortanze-Contet celkovo piaty a prvý v kategórii 2L.

1963-1968

VÍŤAZSTVO 404 VO VÝCHODOAFRICKEJ SAFARI RALLY

Na Východoafrickej Safari Rally získal PEUGEOT 404 prvé miesto celkovo päťkrát a ďalšie štyri prvenstvá vo svojej kategórii (1963, 1966, 1967 a 1968).

1974-1978

5 VÍŤAZSTIEV PRE HATCHBACK 504

Hatchback PEUGEOT 504 a kupé 504 V6 dvakrát vyhrali Bandama Rally a Marockú Rally (1975 a 1976), ako aj Safari Rally a Rallye Pobrežie Slonoviny v roku 1978.

1985-1986

205 T16 JE MAJSTROM SVETA V RALLY

S Jeanom Todtom ako manažérom tímu ukázal model 205 Turbo 16 svoju úchvatnú rýchlosť, získal sériu víťazstiev (majstri sveta konštruktérov a jazdcov) a stal sa legendou PEUGEOT.

1987-1988

205 T16 DVAKRÁT VYHRÁVA PARÍŽ-DAKAR

Jeho úspechy inšpirovali širokú verejnosť a v dôsledku toho prudko vzrástlo 205 predajov, čo pomohlo SPOLOČNOSTI PEUGEOT jazdiť na vtedajšej ekonomickej búrke.

1989-1990

405 T16, POHÁŇANÝ ARI VATANENOM, VYTVÁRA NOVÝ REKORD NA PIKES PEAK

Po dvoch víťazstvách a nových rekordoch na Pikes Peak Rally vyhral model 405 T16 v rokoch 1989 aj 1990 Paríž-Dakar.

1991-1993

905 POHLCUJE TRAŤ!

Model 905 získal tri víťazstvá v roku 1990 a päť v roku 1992, vrátane 24 hodín Le Mans, a stal sa majstrom sveta. Rok 1993 znamenal rok úspechu historickým trojnásobným víťazstvom v Le Mans pre 905, ktoré získalo všetky tri miesta na pódiu.

2007-2008

908 FIRST AT SPA (BELGICKO) A ROAD ATLANTA (USA)

Model 908 Turbo Diesel FAP vynikal vo vytrvalostných pretekoch a v rokoch 2007 a 2008 sa umiestnil na druhom mieste na 24 hodinách Le Mans.

2009-2011

Model 908 dosiahol v roku 2009 dvojité víťazstvo a v roku 2011 sa umiestnil na druhom, treťom, štvrtom a piatom mieste, ako aj v sérii Le Mans.

2013

PEUGEOT VYTVORIL NOVÝ REKORD NA PIKES PEAK

PEUGEOT prekonal rekord Pikes Peak s 208 T16 Pikes Peak a deväťnásobným šampiónom WRC Sébastienom Loebom.  Loeb dosiahol historický čas 8:13,878 – zatiaľ bezkonkurenčný.

2015

PEUGEOT PODPISUJE SVOJ NÁVRAT K RALLY RAID

Po prvých pretekoch v Južnej Amerike na Dakare dosiahli Stéphane Peterhansel a Cyril Despres vo svojom PEUGEOT 2008 DKR na Rally China Silk Road Rally 1:2.

2015

208 WRX, MAJSTER SVETA V RALLYCROSSE

Tím Peugeot-Hansen sa stal šampiónom fia world RX tímu.

2016

DKR 2008 NA CESTE K ĎALŠÍM VÍŤAZSTVÁM V RALLY

Len rok po návrate do Rally Raid vyhral PEUGEOT Rally Dakar s najúspešnejším tímom na tomto podujatí, Peterhanselom/Cottretom. Len o 6 mesiacov neskôr ich tímoví kolegovia Cyril Despres/David Castera vyhrali Rally Hodvábnej cesty medzi Moskvou a Pekingom.

2016

SÉBASTIEN LOEB JAZDÍ PRE PEUGEOT

Po pozoruhodnom debute na Dakare s tímom PEUGEOT Total (4 etapové víťazstvá) sa Sébastien LOEB pripojil k tímu Peugeot-Hansen v Rallycrosse v tom istom roku. PEUGEOT obsadil druhé miesto v šampionáte konštruktérov s 208 WRX.

2017

ROK 3008

Len rok po návrate do Rally Raid vyhral PEUGEOT Rally Dakar s najúspešnejším tímom na tomto podujatí, Peterhanselom/Cottretom. Len o 6 mesiacov neskôr ich tímoví kolegovia Cyril Despres/David Castera vyhrali Rally Hodvábnej cesty medzi Moskvou a Pekingom.