Elektro auto a montáž batérie
TAGY:
Mobilité & Écoresponsabilité,
Produit & Design
7. október 2022
8 minút čítania
Neuveriteľné, však?
Keď sa v roku 1908 objavil Ford T, situácia sa zmenila. Napriek Edisonovmu vynálezu železno-niklovej batérie v roku 1910 elektromobil ustúpil inováciám a v 20. rokoch 20. storočia ho napokon nahradil lacný spaľovací motor.
Až začiatkom roka 2010 začali výrobcovia automobilov zaraďovať elektrické vozidlá do svojej ponuky.
Teraz sa všetky oči upierajú na rok 2035, keď sa má ukončiť predaj vozidiel so spaľovacím motorom vo všetkých členských štátoch EÚ.
Peugeot odhaduje, že do roku 2025 budú jeho tímy montovať až 17 000 batérií mesačne pre všetky vozidlá. Odborníci na montáž batérií preto majú čo robiť!
Proces montáže batériových modulov si vyžaduje 1 h 15 až 2 h práce v závislosti od modelu:
Batérie sa v minulosti vyrábali v ázijských krajinách, ako je Čína, Južná Kórea a Japonsko. Veľkou zmenou je vlastná výroba v Európe a vo Francúzsku.
Ďalšou hlavnou zmenou je výkon batérií. Neustále pracujeme na zvyšovaní autonómie: je to kľúčový bod inovácií a zmien, ktoré prídu v budúcnosti elektrickej mobility.
V budúcnosti sa ekosystém batérií zmení, pretože sa zníži závislosť od Ázie, aspoň z geografického hľadiska. S blížiacim sa nástupom plne elektrickej energie sa výskum posúva dopredu smerom k novým batériám zdokonaľovaním lítium-iónovej technológie alebo navrhovaním iných náhrad, ktoré by si nevyžadovali ťažké kovy. Výskumníci uvažujú najmä o lítiovo-vzduchových, lítiovo-sírových a grafénových batériách.